İkamet İzni Uzatma Başvurusu - İLB Danışmanlık İkamet İzni Uzatma Başvurusu

İkamet İzni Uzatma Başvurusu

İLB Danışmanlık

 

BİLGİLENDİRME

01.01.2020 TARİHİNDEN İTİBAREN GEÇERLİ BİR MAZERETİ OLMAKSIZIN TURİZM AMAÇLI KALACAK YABANCI VATANDAŞLARIN TURİST OTURMA İKAMET İZNİ BAŞVURULARI REDDEDİLECEKTİR.

Türkiye’ye yasal yollarla giriş yapmış yabancıların vize süresinden daha uzun ikamet istemeleri durumunda ülkede daha uzun kalmalarını sağlayan izne ikamet izni denir. Yabancıların sahip oldukları ikamet sürelerinden daha uzun süreyle ikamet etmek istemeleri durumunda, ikamet sürelerinin bitiminden önce ikamet izni uzatma başvurusunda bulunmaları gerekir. 

Oturma İzni Uzatma Başvurusu

İkamet izni uzatma başvurusu İçişleri Bakanlığı Göç İdare Başkanlığı’nın resmi web sitesi üzerinden e-ikamet bölümünden yapılır. E-ikamet bölümünde İkamet İzni Uzatma Başvuru Formu‘ sekmesinde işlemler yapılarak başvuru formu doldurulmalıdır. 

İkamet izni uzatma başvurusu yapmayan yabancılar, ikamet izni süre bitiş tarihinden itibaren en geç 10 gün içinde Türkiye sınırlarından çıkış yapmaları gerekmektedir. 

 

İkamet İzni Uzatma Başvurusu

 

İkamet İzni Uzatma Başvurusu İçin Gerekli Belgeler

1-İkamet izni başvuru formu

2-Pasaport aslı ve fotokopisi

3-Dört adet fotoğraf (Son altı ay içinde çekilmiş)

4-Kalacak süre içinde yeterli maddi imkana sahip olduğunu gösterir belge

5-Sağlık sigortası

6-Türkiye’de kaldığı süre boyunca nerede ikamet edeceğini gösterir belge (Kira kontratı,Pansiyon veya yurt)

Bu evraklara ek olarak başvuru sahibinden doğum belgesi ve sabıka kaydı istenebilmektedir. Ayrıca kira sözleşmesinin noter onaylı zorunluluğu vardır.

İkamet izin süresinin bitimine 60 gün kalan vatandaşların herhalde ikamet izin süreleri sona ermeden yukarıda belirtilen evraklar hazırlandıktan sonra ikamet iznini uzatmak için başvuru yapabilir.

 

Translate »